Pages

25 August 2017

MEREKA TETAP IBUBAPA SAYA SAMPAI MATI

Last weekend haritu mak bagitahu saya kena amik cuti, saya tanya kenapa? Mak pun bagitahu mak dan ayah mertua saya akan pergi Haji insyaAllah 25hb August ni.

Saya anggukkan kepala tanda setuju.. dalam hati dah berniat nak bagi Vivix dengan Omega untuk mak dan ayah.




Alhamdulillah hari ni dapat juga sampaikan amanat pada mak dan ayah.  Ayah memang seorang yang mengamalkan supplement dari tumbuh-tumbuhan sebab tu saya bagi vivix yang 100% tumbuhan 

untuk mak pula saya bagi #omega untuk sendi-sendi. Tak sangka pula mak tengah bengkak kakinya. Hopefully omega dapat bantu kurangkan radang

Kalau nak ikutkan hampir 3 tahun tak bertentang mata... suara pun setahun sekali je dengar. Time raya atau time birthday eesa. Maybe saya bukan menantu yang baik.

Saya tahu diorg rindukan eesa. Tapi eesa ni kena bagi masa sikit kalau nak cair. So agak lama juga eesa tak nak duduk dekat atuk dengan nenek dia.

Tapi syukur lepas 30 minit camtu eesa dah ok. Dapatlah juga bergamba dengan atuk nenek dia. Sebelum nak balik tu mak salam dengan Mak Mertua saya... tetiba berlaku sesi air mata.

Saya tak tahu hujung pangkal. Saya salam macam biasa. Minta maaf dan ucap selamat hari raya dan moga dapat Haji yang Mabrur.

Saya seorang yang sangat hati kering. Susah nak nangis. Maybe sebab dah banyak sangat benda yang menyeksa jiwa saya jadi sangat keras.

So masuk kereta mak kesat air mata, saya tanya mak "awat nangis"

Mak cakap "dia peluk mak, dia cakap mintak maaf harap jangan terasa hati anak kita buat anak deme.. mak cakap tak terasa pun...dah lama"

4 tahun saya simpan rahsia ketat-ketat. Saya tak pernah minta cerai sebab saya tahu keluarga diorg baik-baik. Solat berjemaah.. takde salah langsung keluarga diorg pada saya. Yang bersalah hanya anak dia.

Syukur, walaupun after 4 tahun baru diorg tahu perkara ni saya tetap tak pernah berdendam. Mereka tetap ibubapa saya sampai mati.

Pertalian ini tak akan putus dengan adanya Eesa yang juga cucu pertama mereka.



Semoga mak dan ayah dapat haji Mabrur. Aameen



No comments:

Post a Comment

SuperHero Mummy © . Designed by MaisarahSidi.com